استعمار مجازی چیست!؟

استعمار مجازی چیست!؟ استعمار مجازی چیست!؟ استعمار مجازی در وضعیت فعلی، یکی از اصلی ترین ابزارهای آمریکایی شدن است. به عبارت دیگر همین تحت کنترل داشتن درگاه های مهم فضای مجازی، تولید محتوای هدف دار و ترویج فرهنگ آمریکایی نقش آمریکا را در فرآیند جهانی شدن به حدی می‌رساند که این فرآیند را آمریکایی شدن و نه جهانی شدن بدانیم.
استعمار مجازی در وضعیت فعلی، یکی از اصلی ترین ابزارهای آمریکایی شدن است. به عبارت دیگر همین تحت کنترل داشتن درگاه های مهم فضای مجازی، تولید محتوای هدف دار و ترویج فرهنگ آمریکایی نقش آمریکا را در فرآیند جهانی شدن به حدی می‌رساند که این فرآیند را آمریکایی شدن و نه جهانی شدن بدانیم.
ادامه نوشته

خاک کوی دوست

 من ترک عشق شاهد و ساغر نمی‌کنم  صد بار توبه کردم و دیگر نمی‌کنم  باغ بهشت و سایه طوبی و قصر و حور  با خاک کوی دوست برابر نمی‌کنم  تلقین و درس اهل نظر یک اشارت است  گفتم کنایتی و مکرر نمی‌کنم  هرگز نمی‌شود ز سر خود خبر مرا  تا در میان میکده سر بر نمی‌کنم  ناصح به طعن گفت که رو ترک عشق کن  محتاج جنگ نیست برادر نمی‌کنم  این تقویم تمام که با شاهدان شهر  ناز و کرشمه بر سر منبر نمی‌کنم  حافظ جناب پیر مغان جای دولت است  من ترک خاک بوسی این در نمی‌کنم

ادامه نوشته

باز آ باز آ هر آنچه هستی باز آ

 

 

باز آ باز آ هر آنچه هستی باز آ

گر کافر و گبر و بت‌پرستی باز آ

 

این درگه ما درگه نومیدی نیست

صد بار اگر توبه شکستی باز آ

 

ابوسعید ابوالخیر

 

تا مرد سخن نگفته باشد  عیب و هنرش نهفته باشد

 

 

تا مرد سخن نگفته باشد

عیب و هنرش نهفته باشد

هر پیسه گمان مبر نهالی

باشد که پلنگ خفته باشد

از خون جوانان وطن لاله دمیده

 

یکی گره روسری شو شل کرد رفت جلو دوربین ؛ واسه لایک......

.
.
.
.
.
.
.
.
.

یکی بند پوتینشو سفت کرد رفت رو مین واسه خاک....


لعنت خدا بر هرچی وطن فروشه


در همیشه رو یه لنگه نمیچرخه


حساب کتابی هست

 

********************************************

 

هنگام می و فصل گل و گشت (و جانم گشت و خداگشت و) چمن شد دربار بهاری تهی از زاغ و (جانم زاغ و خدا زاغ و) زغن شد از ابر کرم خطه ی ری رشک ختن شد دلتنگ چو من مرغ (جانم مرغ) قفس بهر وطن شد چه کج رفتاری ای چرخ، چه بدکرداری ای چرخ، سرِ کین داری ای چرخ از خون جوانان وطن لاله دمیده / ۲ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ از خون جوانانِ وطن لاله دمیده از ماتم سرو قدشان سرو خمیده در سایه ی گل بلبل از این غصه خزیده گل نیز چو من در غ مشان جامه دریده چه کج رفتاری ای چرخ، چه بدکرداری ای چرخ، سرِ کین داری ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ خواب اند وکیلان و خراب اند وزیران بردند به سرقت همه سیم و زر ایران ما را نگذارند به یک خان هی ویران یارب بستان داد فقیران ز امیران چه کج رفتاری ای چرخ، چه بدکرداری ای چرخ، سرِ کین داری ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ از اشک همه روی زمین زیر و زبر کن مشتی گرت از خاک وطن هست به سر کن غیرت کن و اندیشه ی ایام بتر کن اندر جلو تیر عدو سینه سپر کن چه کج رفتاری ای چرخ، چه بدکرداری ای چرخ، سرِ کین داری ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ از دست عدو ناله ی من از سرِ درد است اندیشه هر آن کس کند از مرگ، نه مرد است جا نبازی عشاق نه چون بازی نرد است از خون جوانان وطن لاله دمیده / ۳ مردی اگرت هست کنون وقت نبرد است چه کج رفتاری ای چرخ، چه بدکرداری ای چرخ، سرِ کین داری ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ عارف ز ازل تکیه بر ایام نداد هست جز جام به کس دست چو خیام نداده ست دل جز به سر زلف دلآرام نداده ست صد زندگی ننگ به یک نام نداده ست چه کج رفتاری ای چرخ، چه بدکرداری ای چرخ، سرِ کین داری ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ نه دین داری نه آیین داری (نه آیین داری) ای چرخ

 

دانلود آهنگ " از خون جوانان وطن لاله دمیده "

دیدار دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب

 

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی عصرشنبه بیستم تیرماه با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سؤال یک دانشجو درباره‌ «تکلیف استکبارستیزی بعد از مذاکرات» فرمودند: مگر مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار است؟ این از مبانی انقلاب است.

اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم. آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است، خودتان را آماده کنید برای ادامه‌ مبارزه با استکبار و به‌هیچ‌وجه نگذارید افرادی که کلیدهای کار دستشان است به تشکل‌های انقلابی دانشجویی فشار وارد کنند.

 

ویرایش راهپیمایی روز قدس در همدان و ایلام 1394

 

راهپیمایی روز قدس در همدان و ایلام 1394

 

راهپیمایی روز قدس در همدان و ایلام 1394

 

 

 

راهپیمایی روز قدس در همدان و ایلام 1394

 

 

 

راهپیمایی روز قدس در همدان و ایلام 1394

 

 

 

راهپیمایی روز قدس در همدان و ایلام 1394

 

ولایت مثل نخ اسکناس با ارزش است



به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع ) درس های از قر آن توسط حجت الااسلام و المسلمین محسن قرائتی و با حضور دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دکتر معزمی رئیس دانشگاه شیراز ، هیات محبین اهل بیت دانشگاه شیراز و علوم پزشکی ،دانشجویان ،اساتید دانشگاه ها عصر دیروز در مسجد دانشگاه شیراز بعد از مغرب و عشاء برگزار شد.

حجت الااسلام و المسلمین  محسن قرائتی به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) از انواع رهبری به اتفاق همه ، کودتا ، جانشینی ، اقلیت و اکثریت اشاره نمود و اکثریت را راه حل دانست نه راه حق و مساله امامت را از مهمترین مسائل ذکر نمود.

وی در ادامه وزن امامت را هم وزن توحید و وحی دانست و افزود : در روایات آمده است که اگر کسی عمری عبادت کند و در مسائل ولایت ایراد داشته باشد و ولایت را قبول نداشته باشد عبادتش قبول نخواهد بود و ارزش نخواهد داشت .

قرائتی تصریح کرد: ولایت همچون نخی در اسکناس است که اگرنخ در اسکناس  وجود  نداشته باشد غیر قابل ارزش است.

قرائتی در مقایسه انسان و حیوان ، ارزش انسان در تفکر او ذکر کرد و ارزش تفکر را به ارشاد او دانست و تاکید کرد: انسان در جامعه نیاز به الگو دارد و امام یعنی الگو پیشوا ی ما . و ما باید از امام و رهبر جامعه اسلامی به عنوان الگو تبیعت و پیروی نمائیم.

وی از انواع تجاوز ها از جمله تجاوز به جان ، تجاوز به مال ، ناموس و آبرو اشاره کرد و بیشترین تجاوز را در تجاوز به آبرو دانست و افزود : در قانون حقوق غرب و شرق هیچ قانونی مبنی بر تجاوز آبرو وجود ندارد  و در هیچ کجای دنیا به خاطر تجاوز به آبرو نمی توان شکایت کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مقایسه قانون غرب و قانون اسلام در مورد قانون بدهکار گفت : در قانون غرب از جمله  آمریکا  اگر کسی بدهکار شد دادستان آن مملکت تمام اموالش را به فروش می گذارند  و به فرد طلبکار می دهند ، اما  قانون اسلام می گوید ، 3 چیز را از بدهکار نگیرید : مسکن ، مرکب و نوکر و اینها از مستثنیات بدهکاری قرار می دهد.

وی با تاکید به نکات فراوانی که در قرآن آمده است از جمله برگفتن میلیون ها رساله دکترا از قرآن ، به رابطه بین انجیر و زیتون و این که چرا انجیر یک بار و کلمه زیتون 6بار در قرآن آمده  است اشاره کرد و گفت : علتش را پژوهش علمی و حفظ غذا شناسی عنوان کرد و افزود : اخیرا محققان خارجی به نکته پی برده اند  که خوردن یک انجیر ب همراه 6 زیتون  خاصیتی دارد که با خوردن هفت الی هشت زیتون ندارد و این جزء نکاتی است در قرآن نهفته است .

وی با استناد از یکی از آیات قرآن کریم که حرکت گله میش در رفتن به طویله زیباست را به حرکت جمهوری اسلامی ایران تشبیه کرد و به پاره ای از این خصوصیات از جمله : ایستادن روبروی خود ، پویای ، هدفنمد بودن حرکت ، مقدس و ارزش مند بدون حرکت ، رسیدن به هدف  ، حرکت کردن با هدایت و مدیریت  رهبر ، منت نگذاشتن و تبعیض نشدن در خدمت رسانی اشاره نمود .

حجه الااسلام و المسلمین قرائتی به استناد به آیات قران از به عنوان اولوالالباب  یعنی صاحب خرد و فکر یاد کرد و از اینکه زنان را در جامعه نا العقل می خوانند ، گفت  : نواقص به معنی کم داشتن و کمبود نیست ، نواقص یعنی کوتاه نه اینکه معیوب باشد .

اگر زن و عاطفه زن نباشد ، تربیت نخواهد بوذ و دانشگاه ها تعطیل خواهند شد .

همان طور که اگر انسان  انگشت شصت خود را نداشته باشد بقیه انگشتان هیچ خاصیتی نداند .

وی ابراز داشت: ساده ترین کلمات قرآن را برای باسوادترین مردم ، دارای نکات فراوانی دانست و گفت با توجه به جمله با الوالدین احسانا (به معنی به پدر و مادر خود احترام بگذارید ) ، راه تربیت انسان را احسان به پدر و مادر و همچنین احترام به پدر و مادر را قانونی دانست که با تغییر قانون این قانون تغییر نخواهد کرد و از پدر و مادر به عنوان بهترین مربی انسان  ها یاد کرد .

حجه الااسلام و المسلمین قرائتی در پاسخ به سوالاتی که چطور یک کودک سه یا چهار ساله امام می شود گفت: همان طور که بشر توانست چیزی بسازد که علم از فلز  به فلز و از جامد به جامد منتقل شود ، خداوند هم می تواند  علم امام حسن عسکری (ع) را به فرزندش امام زمان (ع)کودک سه ساله منتقل نماید.

وی در پایان با اشاره به تاسیس مرکز پاسخگویی شبهات دینی در قم ، از مردم و دانشجویان خواست که اگر می خواهند کسی چون شهید رجایی باشند ، روزی پنج دقیقه با قرآن مانوس باشند و برای اثر بخشی بیشتر رایطه خصوصی و گفتگویی چهره به چهره و تن ب تن را پیشنهاد نمود و تاکید کرد : برای اثر بخشی بیشتر مقام معظم رهبری بصورت حضوری با خانواده شهدا دیدار می نمایند .

از معایب حجت الااسلام قرائتی منحصر به فرد بودن ایشان است

دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ابتکارو خلاقیت حجت الااسلام و المسلمین محسن قرائتی در اداره ی مدارس در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پس از پیروزی انقلاب و نیز داغ  بودن روش استفاده ایشان در تدریس و تفسیر قرآن در جامعه تاکید کرد و گفت : با گذشت 34 سال از انقلاب  شکوهمند اسلامی و با وجود رخ دادن حوادث فراوانی در کشور ما ، آنچه توسط ایشان  ارائه شده است روز به روز بالنده تر است و منحصر به فرد ایشان از معایبی است که در جامعه ما وجود دارد .


تیم فوتبال فجر سپاسی در فارس حامی ندارد


در حالی که رقابت‌های فصل 12 لیگ برتر فوتبال هفته 22 خود را پشت سر می‌گذارد، اما هنوز حمایت مالی وعده داده شده به تیم فجر پرداخت نشده است.

به گفته مسئولان باشگاه فجر سپاسی مسئولان این استان و اداره کل ورزش و جوانان فارس قول کمک 15 میلیارد ریالی (1.5 میلیارد تومانی) به این تیم داده‌اند، اما تاکنون فقط 3 میلیارد ریال معادل (300 میلیون تومان) به تیم فجر پرداخت شده است.

مدیرعامل باشگاه فجر سپاسی با گلایه‌مندی از عدم حمایت مسئولان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز ابراز داشت: دیگر به بی‌مهری و کم‌توجهی مسئولان این استان عادت کرده‌ایم.

جعفر جعفری عنوان کرد: اگر حمایت‌های مسئولان سپاه فجر فارس نبود این تیم قادر به ادامه حضور در لیگ برتر نمی‌شد.

وی تصریح کرد: مسئولان این استان قوانین و مصوبات را بهانه‌ای برای کمک نکردن به این تیم قرار داده‌اند در حالی که در سایر استان‌ها نهادهای دولتی هر گونه کمک و حمایتی از نماینده استان خود در لیگ برتر را دارند.

مدیرعامل باشگاه فجر سپاسی علت فروش بازیکن ارزشمند این تیم رضا حقیقی به پرسپولیس تهران را گره‌گشایی از مشکلات مالی عنوان کرد و گفت: با اینکه راضی به این انتقال نبودیم، اما برای پرداخت مبالغ قرارداد سایر بازیکنان مجبور به فروش این بازیکن شدیم.

به گزارش فارس، تیم فجر سپاسی هم‌اکنون با 29 امتیاز در مکان 10 جدول لیگ برتر فوتبال قرار دارد.

فجر در هفته 23 لیگ برتر در درود لرستان به مصاف گهر می‌رود.

منبع:فارس


9 دی فریاد بصیرت عوام بر سکوت خواص


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی موج ما :فتنه همانگونه که دل ها را دچار غفلت و تعلّق می کند، شبهه می رویاند و انسان می ماند که با این تحیّر چه کند و با این ضعف چگونه می توان بر پا ایستادو نظم نوین جهانی را به زیر پا گیرد. هزار نکته باریکتر زمو اینجاست که اگر امّارهای غافله فریادی بر نیاورند آن وقت ظلم مملو خود زمینه ساز قسط کامل است، که سیاهی زمینه ساز نور است و در دل شبهای ظلمانی چراغ ها بارور می شوندو از جهتی امکانات و قدرت چندان مهم نیست ، مهم انگشتی است که آن ها را می چرخاند و اعصابی که انگشت ها را می گرداند و قلب و مغزی که بر همه ی این ها حاکمیّت دارد. اگر این دو مرکز بمباران شد، قصّه همان می شود که آنان با دست خود قلعه هایشان را خراب کردند.

( سوره حشر-2)

   البته قرآن آنانی که زمینه ورود انسانها را به دل چنین آتشی فراهم می کند شدیدتر از قتل می داند. فتنه تعیین صره از ناصره است و همیشه یک مقوله منفی به نظر نمی آید و سرنوشت آنانی که تا رفتن به کوه قاف کمر همّت نبسته اند دچار تردید و تعلّل اند را مشخص می کند. در گیرودار فتنه ها بصیرت به عنوان نیروی معین به فریاد اهل حق می رسد البته آنان که حق را شاخص تشخیص انسانها را قرار داده اند، نه انسانها را میزان تشخیص حق، چرا که انسانها در گذر زمان دچار بحران هویت و تغییر می شوند و این حق است که همیشه دارای ثبات است.

بصیرت ، بینایی قلبی است که بر سر دو راهی تردید انسانها را از سقوط به پرتگاه هلاکت نجات می دهد البته آنانی که دنیا افق دیدشان را محدود نکرده باشد با نگاهی عمیق به دل تاریخ در می یابیم که همیشه سرنوشت عوام به نگاه خواص گره خورده است و این خواص جامعه هستند که سیر حرکت عوام را در حوزه سیاسی و عقیدتی تعیین می کنند اما 9 دی تجلی سبقت عوام بر خواصی بود که درریل بنیاد سورُس در حرکتی متناوب بودند عده ای عامرانه و عادلانه و عده ای غافلانه و برخی مغرضانه.

خواصی که دست پنهان دشمن را در کودتای رنگی می دیدند و سکوتی خائنانه در پیش گرفته بودند و بهانه کردند.

(اِنّا شَکَکنا فی هذا القِتال)

9 دی خروش عوام برسکوت خواص بود روزی که بعضی ها از بعثی ها بدتر عمل کردند و آن عوام بودند که از حادثه حماسه ساختند.

عوامی که تفکرات پلورالیسم دینی ، کثرت گرایی فرهنگی ، سکولاریسم ، تساهل و تسامح اندیشه های تجدید نظرطلبان حلقه کیان را یک شبه نقد و تحلیل کردند.

روز بصیرت ، عوام بودند که اتاق فکر جنبش سبز لندن نشینان را از پای بست ویران کردند   9 دی شکست خواصی است که معلوم نیست مس وجود خود را به کدام کیمیا مالیده بودند که چنین بی حساسیّت و بی خاصیت شده بودند و به ضعف باصره و ثقل سامعه در اوج هیاهو دچار آمده بودند که چنین کارنامه ننگینی را برای خود رقم زدند.


اشعار زنده یاد آقاسی در فراق امام زمان (عج)

اشعار زنده یاد آقاسی در فراق امام زمان (عج)

 

عدم سرمایه گذاری و جذب سرمایه علت عقب ماندگی استان فارس


به گزارش خبر نگار موج ما ، خسرپور :یحیی آل اسحاق ریاست بازرگانی صنعت و معدن تهران بزرگ دلیل عمده عرض ارادت جهان و جهانیان به مقام امام حسین(ع) و شهدای کربلا را ایستادگی  در برابر ظلم و ستم  و ایمان به حق دانست .

آل اسحاق گفت: ایستادگی و سر تعظیم فرود نیاوردن هر انسان آزاده میتواند ماندگار باشد ، همان طور که حرکت ملت ایران در 30 سال گذشته ، با تکیه بر ایمان توانسته است این عظمت بزرگ را به یادگار گذارد.

آل اسحاق به بالقوه بودن توان ملت ایران در حوزه هایی مانند  منابع اقتصادی ، مالی ، طبیعی و همچنین وجود بیشترین نیروی انسانی آماده در حوزه ی اقتصادی تاکید کرد.

وی حوزه ی اقتصاد را حوزه ی واقع گرا عنوان کرد و وحدت ، همدلی ، برنامه ریزی مدبرانه ،ثبات در مسائل اقتصادی را از جمله الزاماتی دانست که می بایست ملت جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد فراهم نماید.

ریاست بازرگانی صنعت و معدن تهران بزرگ به وضعیت اقتصادی استان فارس اشاره کرد و علت عقب ماندگی استان فارس در زمینه ی اقتصاد را عدم سرمایه گذاری و جذب سرمایه ذکر کرد.

 وی در پایان  از استاندار فارس خواست تا فضای کسب کار را در استان فارس گسترش دهد تا امکان پیشرفت اقتصادی استان فراهم گردد.

 وی با تاکید بر نقش بسیج و نقش آفرینی بسیجیان با هدف حفظ محور انقلاب ،پیروزی غزه را در برابر تهاجمات استکبار  را نشان دهندهی مقاومت ، ایستادگی همراه با تکیه بر خدا ذکر کرد

ریاست بازرگانی صنعت و معدن تهران بزرگ افزود: آنچه ما امروز شاهد هستیم، استکبار  جهانی برای درگیری با جمهوری اسلامی انتخاب کرده است و آن در حوزه اقتصادی با ابزارهایی چون تحریم وارد صحنه شده است.